Benadeelde uit het westen van het land

donderdag, 17 februari 2022

Goedemiddag

Vanmorgen ben ik gebeld door SODA, n.a.v.. mijn aangifte m.b.t. internetfraude en de pilot van Soda.
Tot mijn grote verbazing is mijn fraudecase oplost en heb ik zelfs al het bedrag ontvangen.

Er is mij gevraagd om een review v.w.b. mijn ervaringen over Soda te schrijven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit (meer) verwacht had iets over mijn melding te horen, en was dan ook verrast dat ik benaderd was om aan de pilot mee te werken.
En onder het mom ‘ik heb nu niks en wie weet wordt de dader aansprakelijk gesteld’ heb ik meegedaan.

Ik had niet verwacht dat mijn case (ik hoorde vanmorgen als eerste) zou worden opgelost, en dat ik het betaalde bedrag (met zelfs nog extra kosten) zou gaan ontvangen.

Het telefoontje van vanmorgen was dan ook een echte verrassing en ik vind het heel mooi om te zien dat internetfraude serieus genomen wordt en dat hiervoor de samenwerking gestart is, m.b.v.. de pilot.
Als het aan mij zou liggen pleit ik ervoor dat de pilot wordt uitgebreid en een definitieve status gaat krijgen, want op deze manier krijg je als koper toch het gevoel niet alleen te staan en dat je aangifte serieus genomen wordt.

Conclusie; ik ben echt heel blij met de benadering én het resultaat en ik zou zeggen ga zo door. Want met mij hebben heel veel andere kopers dezelfde nare ervaring en hier mogen fraudeurs niet mee wegkomen.